Friday 22 September 2017

TEMPAT-TEMPAT MENARIK DI LONDON,UK

Ok. London kali ni merupakan kali kedua saya kat sini. Last April 2015 iaitu dua tahun lepas. Macam tak percaya gak back ti back saya datang london ni. Bezanya kali ni saya datang sorang. Dan travel saya kali ini agak teratur sikit. Belajar dari pengalaman. Dan saya target tempat dekat dekat jer memandangkan saya di London hanya 4 hari jer.

saya sampai di Heathrow Airport dah dekat 5 ptg. 13 jam fly bersama Malaysia Airlines. Tiket dari KLIA ke London Heathrow saya dapat hanya RM304 sahaja!!  Sampai Heathrow saya amik Heathrow Express terus ke Paddington Station untuk check in.

Ok sepanjang 4 hari saya kat London ni destinasi yang saya pergi.

Tempat Menarik di London UK


  • Hyde Park
  • Buckingham Palace
  • London Eye
  • London Bridge
  • Sightseeing naik bus London
  • Malaysia Hall London

Ok tak banyak tempat pun saya pergi sebab cuaca sejuk dan masa agak limited.
Untuk 4 hari saya di London saya stay di Karslake House (RM250 4D3N) berdekatan dengan underground Liverpool Street. Jalan kaki about 15 minit je.

Sepanjang saya kat London ni bajet saya  habis

Bajet 4 hari di London UK


  • Flight KLIA – Heathrow London RM304 (Malaysia Airlines)
  • Heathrow Express from Heathrow to Paddington RM120 (£22)
  • Oyster Card – RM80 (£15)
  • London Hop On Hop Off – RM160 (£30)
  • Hostel – RM250
  • Lunch day 2 kat Malaysia Hall – RM33 (£6)
  • Beli kuih kat Malaysia Hall –  RM22 (£4)
  • Beli barang kat Stadium Chelsea – RM450 (£80)
  • Chelsea Stadium Tour – RM160 (£30)
  • Breakfast kebab – RM22 (£4)
  • Dinner kat Malaysia Hall – RM33 (£6)
  • Souvenir – RM55 (£10)
  • Hard Rock Cafe – RM38 (£7)

Ok ni beberapa  keping gambar sepanjang saya di LONDON, UK!!!

Paddington Station – Underground

Ni street depan Malaysia Hall. Agak sunyi sikit kat sini. Maybe org keluar kerja kot siang2


Malaysia Hall Canteen. Tempat wajib singgah untuk makan. Tak mahal pun.

Hop ON Hop OFF London. Agak mahal sebenarnya. tapi kalau nak bawak family boleh lah. Kalau backpacker sorang2 ataupun dengn geng muda mudi better korang jalan kaki je naik train. Lagi best
Big Bus London Sightseeing
Big Bus London Sightseeing. Kalau korang penat nak jalan kaki naik ni jer. tapi bagi saya lagi best jalan kaki jer. CUma kalau bawak family tu eloklah naik ni. Harga £30 satu hari. Kira ikut korang lah nak turun kat mana tapi pastu boleh naik balik.

Big Ben. Crowded sikit. Susah betul nak amik gambar sorang2
Big Ben
Big Ben
Big Ben
Kalau korang tgk tu letak jelah duit £1 ker. Jangan kedekut sangat boleh tak.. hahaha
Big Ben
BigBen
Big Ben
Bridge dari bawah. Big Ben. Trademark London
Buckingham Palace
Hari2 akan ada pembarisan di Buckingham Palace
Buckingham Palace
Penuh dengan pelancong | Buckingham Palace
Buckingham Palace
Buckingham Palace
Buckingham Palace
Buckingham Palace
Hyde Park
Hyde Park – tak sejuk ke tote tu bang jogging masa winter ni.
Hyde Park
Hyde Park


Kebab kat sini x de lah sedap sangat

London Bridge
London Bridge
London Bridge. Seronok amik pic kat sini. tapi sudut susah nak cari.


London Eye
London Eye
London Eye
London Eye
Ni rombongan mak jemah. terserempak kat London Bridge

Stamford Bridge

No comments:

Post a Comment

JUS MUNIRA MINUMAN BUAH BUAHAN

Jus Munira iaitu jus buah buahan keluaran terbaru syarikat bumiputera yang kini menjadi rebutan rakyat Malaysia. Jus ini didatangi dengan...